Od 1.6. 2020 je vydávací doba knih pro osobní odběr: Po 8-14, St 8-17, Čt 8-16. Vždy se, prosíme, předem domluvte na telefonu: 775 705 868
Akce Efekt lupa
  • 1 z 4
 

Jachting v bouřích

 

Pokud byste si měli koupit jednu jedinou knihu o jachtingu, je to tahle.

Možné platby: dobírka, kartou, PayPal, v hotovosti
Doprava: Česká pošta, Zásilkovna, Balíkovna, nebo osobní převzetí na Praze 10, 5 min od metra Strašnická

Dostupnost Skladem
990 Kč
   
Kód produktu 563
Značka IFP Publishing
Kategorie Jachting
 

Každý, kdo se vydává na moře musí počítat s tím, že ho potká špatné počasí. Zejména v poslední době, i letos, se objevuje ničivý vítr i v místech a době pokládaných za klidné - například letošní neveriny v Chorvatsku s větrem 60+ uzlů nebo loňský překvapivý hurikán Zorbas v Řecku. A ve Středomoří je možné potkat ničivé vlny a jachtař musí být připraven - tím spíš, pokud se vydává na oceán. 

3d_cover_HWS_final_200Kniha Jachting v bouřích je pravou biblí jachtařů. Ve ve Velké Británii vychází pravidelně již od roku 1968 a tohle je její sedmé a zatím poslední vydání, z roku 2014. Kniha obsahuje nejnovější aktualizované poznatky a taktiky překonávání těžkého počasí a je lhostejno, jde-li o oceánské nebo pobřežní plavby. Taktiky a techniky jsou popisovány na základě zkušeností jachtařů, kteří se v těžkém počasí ocitli a také na základě zkušeností z pravidelných mořských a oceánských regat. Taktiky a techniky boje s těžkým mořem jsou popisovány jak pro jednotrupé lodě, tak pro vícetrupé (katamarány a trimarány) a dokonce i pro nafukovací čluny s pevných dnem. Nechybí kapitoly o meteorologii, přípravě na bouři, takeláži a mořské nemoci. 

V druhé části jsou v knize uvedeny poznatky a řešení ústy samotných jachtařů, kteří se do těžkých bouří dostali a přežili. Každá kapitola je pak opatřena rozborem a komentářem. 

Parametry knihy

Vazba: pevná vazba V8
Formát: B5
Počet stran: 344 
Barevnost: plnobarevná
Obsah: Fotografie, schémata, tabulky, grafy, texty, příběhy
ISBN 978-80-87383-77-3


ukazka_velikosti_knihyOBSAH

Předmluva Sir Robin Knox-Johnston

Úvod

ČÁST PRVNÍ Rady odborníků

1 Design a konstrukce jachet s ohledem na náročné podmínky, Olin Stephens

2 Stabilita jachet ve velkých, zalamujících se vlnách, Andrew Claughton

3 Trendy v konstrukci jachet s ohledem na bouřlivé počasí, Peter Bruce

4 Takeláž a oplachtění, Matthew Sheahan a Harry James

5 Bouřkové plachty, Peter Bruce a Richard Clifford

6 Přípravy na bouřlivé počasí, Peter Bruce

7 Použití vodních kotev v bouřlivém počasí, Peter Bruce

8 Meteorologie bouřlivého počasí, Richard Ebling

9 Vlny, Profesor Sheldon Bacon

10 Mořská nemoc, Doktor Ed Reeves

11 Vhodné útočiště v bouři, Peter Bruce a Richard Clifford

12 Ovládání nafukovacích člunů s pevným dnem v extrémních podmínkách na otevřeném moři, Hugo Montgomery-Swan

13 Ovládání motorových lodí na rozbouřeném moři, Dag Pike

14 Taktika plavby na vícetrupých lodích v bouřlivém počasí, Mark Orr

15 Taktika plavby na jednotrupých lodích v bouřlivém počasí, Peter Bruce

 

ČÁST DRUHÁ Zkušenosti z bouří

16 Krátké popisy meteorologických fenoménů, 1983–1997 Peter Bruce

17 Bouře v Lamanšském průlivu v roce 1987, Peter Bruce

18 Bouře, vítr a mnohá ponaučení, Lin a Larry Pardeyovi

19 Bouřlivé oslavy královniných narozenin v roce 1994, Peter Bruce

20 Zimní bouře u jihozápadního pobřeží Austrálie, Deborah Schultzová

21 Obtížný návrat Black Velvet z Islandu, Ewen Southby-Tailyour

22 Ztráta jachty Reliance AC, Richard Heath

23 „Bomba“ v Tasmanově moři, Peter Cook

24 Berrimilla se rve s 80uzlovými větry v Jižním Atlantiku, Alex Whitworth

25 Uhuru v extrémní bouři, Steve Powell

26 Prudká arktická bouře, Doktor Charlie Welch

 


O rozsahu a kvalitě knihy vypoví nejlépe krátký medailonek jejich jednotlivých autorů

Zesnulý Olin J. Stephens II, který bezesporu patří mezi neobdivovanější lodní konstruktéry minulého století a jehož jachty jsou proslulé svými vynikajícími parametry pro plavbu na otevřeném moři. Bohužel nás v roce 2008 opustil.

Andrew Claughton, který dříve působil v týmu Wolfson Unit for Marine Technology na Southamptonské univerzitě, je dnes šéfdesignérem britského týmu účastnícího se Poháru Ameriky. Jeho kapitola umožňuje srovnávat parametry konstrukce jachet na základě vědeckých poznatků, nikoliv podle subjektivního hodnocení, jak tomu bývalo dříve.

Matthew Sheahan je velmi zkušeným jachtařem a autorem článků pro magazín Yachting World. Dříve pracoval pro předního britského výrobce stěžňů, ale dnes se již věnuje jiným zájmům, takže ochotně svolil, aby jeho původní text aktualizoval dobře známý Harry James z firmy The Rig Shop.

Profesor Sheldon Bacon z Oceánografického institutu v Southamptonu vysvětlil téma vln způsobem, který je pochopitelný pro každého, kdo si, jako on sám, rád zaplachtí.

Doktor Ed Reeves sepsal zevrubný návod, jak se vypořádat s mořskou nemocí. Z malých okruhových plachetniček se on sám vypracoval na skippera vlastní jachty typu Tartan 37, podle návrhu Olina Stephense, na níž se, s rodinou na palubě, plaví do různých koutů světa.

Richard Ebling působí jako meteorolog už přes 40 let a více než 20 let poskytuje odborné informace o počasí klubu Royal Ocean Racing Club.

Hugo Montgomery-Swan je redaktorem magazínu RIB International a autorem knihy Heavy Weather Powerboating. Podnikl řadu dálkových plaveb na nafukovacím člunu s pevným dnem. Kromě moře je další jeho velkou láskou hudba.

Dag Pike patří mezi nejuznávanější světové odborníky na motorové lodě a na toto i jiná námořní témata sepsal přes 30 knih. Kromě poučné kapitoly na téma vedení motorových lodí v bouřlivém počasí také pomohl opatřit fotografie lodí v extrémních vlnách.

Mark Orr působí již řadu let jako jeden z redaktorů magazínu Multihull a věnuje se i mnoha jiným zájmům.

Dnes již zesnulý Richard Clifford, který sólo projel půlku světa, nepochybně patří mezi nejdrsnější jachtaře vůbec. Jeho odvaha a schopnosti, které prokázal při nejrůznějších výkonech ve službách Královské námořní pěchoty jak na hladině, tak pod ní, jsou naprosto ohromující.

Barry Deakin coby člen týmu Wolfson Marine Unit na Southamptonské univerzitě poskytl velmi prospěšný, nezávislý pohled na konstrukci lodí, zejména na parametry pevnosti a stability trupů.

 

Knihu oživili a obohatili popisy svých vlastních zážitků z bouřlivých podmínek

Lin a Larry Pardeyovi, podplukovník Ewen Southby-Tailyour, Alex Whitworth, Peter Cook, Deborah Schutzová, Richard Heath, Steve Powell, doktor Charles Welch 

Podobné produkty

     
  • VELKA KNIHA JACHTINGU 700X1000 63
    Velká kniha umění jachtingu
    Skladem

    Moře umí být nevyzpytatelný živel a je jedno, jestli máte napluto 20.000 nebo 200 námořních mil. Odjakživa čelili námořníci nástrahám moře znalostmi a zkušenostmi. Zde máte možnost získat znalosti opravdových expertů!


    699 Kč
       
    Značka: IFP Publishing
  • obalka safe skipper mensi 88
    Kapitán do nepohody
    Skladem

    Naučí vás řešit vše, s čím se můžete na moři potkat. Od komunikace s posádkou až po všechny možné lodní systémy.


    399 Kč
       
    Značka: IFP Publishing
  • obalka 2NEW vyd Novinka 242
    Za kormidlem nejen na Jadranu
    Skladem

    Kniha „Za kormidlem nejen na Jadranu“ je pro všechny, kterým učaroval neklidný mořský živel, a kteří se vydávají pokoušet jej ať už v pobřežních vodách Jadranských nebo na světových oceánech.

    S knihou získává čtenář nejen komplexního průvodce jachtingem, ale také knihu, která pobaví čtivým textem a další generaci jachtařů zprostředkuje moudrosti a zkušenosti jednoho mořského vlka, pro kterého se stalo moře osudovou láskou.


    599 Kč
       
    Značka: IFP Publishing
  •  
  • ZKM MARINA obalka 800 600 Tip 81
    Za kormidlem v marině
    Skladem

    Známý autor a jachtař, kapitán František Novotný přichází s novou knihou pro jachtaře o manévrování, vyvazování a marinách. Kniha je určena všem, kteří se chtějí osvojit dobrou námořní praxi v jednom z nejtěžších diciplín jachtingu - v manévrování ve stísněném prostoru, tedy v marínách a u městských mol.


    399 Kč
       
    Značka: IFP Publishing
Hmotnost 0.9 kg

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: